Studiu de caz despre implementarea Dyntell BI la

FINO-FOOD Kft.

„Dyntell BI ne este de un real și imens folos: accelerează procesarea datelor, filtrează erorile și permite, de asemenea, transmiterea flexibilă a datelor stocate într-un Excel extern către softul de analiză de date.”

Numele companiei:
FINO-FOOD Kft.

Ramura industrială:
Fabricarea produselor lactate

Număr de angajați:
 219 (2019)

Cifra de afaceri:
249 milioane EUR (2018)

Sisteme implementate:
Dyntell BI

Web:
http://www.fino.hu/

Fino-Food Kft. este o afacere de familie datând din 1889. Deși și-a păstrat tradițiile, compania are un nivel ridicat de tehnologie și este într-o continuă căutare a inovației, atât în Ungaria, cât și în străinătate. Laptele de vacă folosit ca materie primă provine 100% din propria fermă, din regiunea Transdanubiei de Sud, și este prelucrat în fabrica lor din Kaposvár, combinând atât tehnologii tradiționale, cât și de ultimă generație, iar produsele rezultate sunt fără aditivi.

FINO-FOOD Kft. folosește sistemul Dyntell BI din 2015, cel mai mare rezultat al acestuia fiind reducerea timpului petrecut pe fiecare proces de analiză. Timpul petrecut pentru prelucrarea datelor a scăzut semnificativ, în timp ce nivelul de control a devenit, de asemenea, sustenabil, deoarece nu mai sunt necesare la fel de multe resurse umane ca în timpul raportării prin Excel. În același mod, timpul pentru producerea informațiilor a fost scurtat: de exemplu, declarația de venit a afacerii, care anterior necesita 2-3 zile lucrătoare după închiderea de lună, acum presupune doar 2 ore de muncă.

La ce probleme oferă soluții sistemul BI?

În cazul Fino-Food, utilizarea Dyntell BI este extrem de diversă. În primul rând în ceea ce privește rapoartele, care se bazează pe sistemul BI unu-la-unu: pe de o parte, acestea sunt legate de baza de date Dyntell ERP și, pe de altă parte, de software-ul de salarizare și contabilitate. În plus, BI este conectat la mai multe baze de date externe independente de ERP, cum ar fi un sistem de acces cu card. În plus, există baze de date mai mici bazate pe Excel, din care datele și rapoartele sunt, de asemenea, procesate folosind BI.

Clientul nostru lucrează cu mai multe interogări complexe care se bazează pe ERP, dar utilizează și date asociate ERP-ului, dar aflate în fișiere Excel externe. Acestea sunt în mare parte informații care nu sunt sau nu pot fi înregistrate în ERP, dar sunt accesate în același mod din Excel extern cu ajutorul BI.

La ce se folosește BI?
Ce vizualizări, alerte, automatizări sunt folosite?

În cazul celor mai complexe rapoarte și declarații, se utilizează vizualizări tabulare, care sunt procesate ulterior și în Excel: de ex. calculul costurilor, în cazul unei declarații de profit și pierdere a afacerii, se bazează pe situații tabulare preluate din BI.

În cazul rapoartelor și declarațiilor mai simple, atunci când nu este necesar să se completeze datele din baza de date ERP cu informații suplimentare, acestea sunt prelucrate în mare măsură în tabele de analiză.

Declarații grafice sunt folosite, printre altele, pentru crearea listelor clienților și furnizorilor de top.

Utilizarea alertelor este, de asemenea, diversă. Alarmele din zona de fabricație sunt utilizate pentru a verifica dacă notificările de materiale necesare au fost făcute în timp util și complet. Când un lot (numărul lotului) expiră, stocarea vă avertizează în apropierea datei de expirare până când acesta poate fi vândut. În plus, colegii care lucrează în departamentul financiar sunt, de asemenea, anunțați prin alerte dacă a fost creat un document în sistemul ERP sau de contabilitate care, de ex. nu a fost stabilit de niciun colector de centru de cost.

Când apare orice blocaj sau problemă în fiecare proces, BI notifică imediat autoritățile corespunzătoare.

Ce departamente deservește?
Cine folosește vizualizările și în ce scop?

De regulă, controlling-ul este utilizat ca instrument principal de procesare a datelor pentru a procesa informații din aproape toate zonele companiei, dar ajută și activitatea executivilor de nivel mediu și superior, precum și a administratorilor de zonă.

Obiective pe termen mediu și lung: înlocuirea treptată a declarațiilor bazate pe Excel încă utilizate în domeniile producției și managementului calității.

Cât de des este utilizat
software-ul?

Toate componentele soluției Dyntell sunt folosite zilnic, deoarece cu ajutorul tabelelor de analiză BI se asigură conectarea directă la baze de date fără post-procesare, ceea ce face ca activitatea companiei să fie deosebit de eficientă.