Aici putem sta puțin. Mai bine zis, mult. Această problemă provine în mod fundamental din primul și / sau al doilea motiv, dar merită să ne ocupăm separat de aceasta, deoarece aceasta este principala piedică în calea libertății sale. La ce mă refer în mod concret?
Înțelegem deci că vă referiți la situația în care angajați un asistent financiar, pe care mai apoi îl numiți director financiar, dar totuși dvs negociați cu băncile în privința finanțărilor, negociați cu contabilul sau consultantul fiscal în privința fiscalității, iar de la contabil primiți rapoarte privind situația financiară a companiei, lucru care în sine este absurd (la fel ca și a conduce mașina uitându-te doar în retrovizoare).
Aceeași situație este și în cazul când soția dumneavoastră este responsabilă financiară, dar nu are nicio calificare în acest domeniu, maxim un contabil autorizat. Acest lucru nu este suficient pentru sarcinile enumerate mai sus, pentru dezvoltarea unui sistem modern de control, implementarea unui sistem modern de management și analiză a datelor și informațiilor pentru conducători, din care să puteți afla în timp real starea companiei, precum costurile de producție, profitul pe fiecare grup de produse și pe fiecare piață, precum și elaborarea unui plan de afaceri.
Aceeași situație apare atunci când numiți cel mai bun vânzător drept director de vânzări, care, în cel mai bun caz, este potrivit pentru funcția de lider, dar cel mai adesea, din păcate, nu este. Chiar dacă este potrivit, cum ar putea ști ce trebuie să facă un director de vânzări din secolul XXI? Îi veți învăța dumneavoastră? Dacă a existat un sistem bine organizat de vânzări într-o companie multinatională bine organizată, atunci nu este o problemă, dar dacă nu, atunci de unde, pe baza a ce îl veți învăța?
Și ce depinde de asta? Doar atât, dacă venitul mediu al vânzătorilor va fi de 75 000 Euro pe an sau de 375 000 de Euro. Doar atât, dacă, datorită competiției de prețuri, va avea profit la sfârșitul anului, legal sau ilegal! Pentru că acest lucru depinde exclusiv de competența și cunoștințele profesionale ale directorului de vânzări, și de nimic altceva!
Aceeași situație se aplică atunci când cel mai bun lucrător la depozit este numit conducător logistic, care în cel mai bun caz poate gestiona operațiunile destul de bine, dar nu va avea nicio implicare în strategie sau în proiectarea sistemului. Cel mai tipic exemplu este atunci când cel mai bun lucrător din depozit este numit conducător de depozit sau logistic, dar acesta are o mentalitate de muncitor și nu are abilități în managementul de personal sau în strategie!
De ce este o problemă?
Doar costurile logistice, cum ar fi valoarea stocurilor și capitalul blocat, vor fi mult mai mari, iar nivelul serviciului va fi mai slab, deoarece un lider logistic slab în managementul oamenilor nu poate construi o echipă puternică și eficientă, ci face tot ce poate să facă singur. În aceste timpuri dificile, poate crea o astfel de fluctuație încât să paralizeze compania prin lipsa de forță de muncă, iar acest lucru depinde exclusiv de abilitățile și cunoștințele liderului (sau, mai precis, de lipsa acestora).
Întregul sistem logistic nu este capabil să fie reanalizat și recalculat pentru a fi mai eficient, ceea ce poate duce la pierderi semnificative pentru companie, sau cel puțin să împiedice creșterea acesteia în măsura în care ar putea crește.
Aș putea continua cu managerul de producție, managerul de servicii pentru clienți, managerul de marketing. În ultimii 25 de ani am văzut numeroase exemple despre cum o afacere nu poate să se dezvolte mai departe din cauza liderilor extrem de loiali, motivați, dar incompetenți din punct de vedere personal și profesional. Și, în cele din urmă, mereu proprietarul companiei este cel care iese în pierdere, pentru că este nevoit să facă ceea ce acești lideri nu pot face, și pentru o companie de comerț sau producție cu un cifra de afaceri de 3 750 000 Euro, acest lucru este deja un cerc vicios brutal! Este o cale directă către un atac de cord!