Cât timp poate funcționa afacerea dvs. fără dumneavoastră?

Este posibil să fiți și dumneavoastră preocupat de faptul dacă afacerea dumneavoastră ar putea funcționa fără dumneavoastră sau cât de bine ar fi dacă ar funcționa fără probleme timp de cel puțin trei săptămâni, astfel încât să puteți merge într-o vacanță relaxantă. Dacă am întreba 1.000 de antreprenori și proprietari de companii, cel mai probabil cea mai comună și dureroasă problemă ar fi că sunt blocați într-un control unilateral, un one man show, o roată a șoarecelui și cine știe cum să numească această stare neplăcută.

Un lucru este sigur, ar fi frumos să ieșim cumva din asta, nu este o coincidență că fiecare antreprenor visează că compania lui poate funcționa fără el într-o zi, apoi la un moment dat în viitorul îndepărtat și că în sfârșit poate petrece odihna lui binemeritată, undeva într-un climat mai cald. Singura întrebare este de ce aceasta este o astfel de problemă, de ce majoritatea antreprenorilor nu ajung la ea nici după 20 de ani? În articolul de astăzi, analizez asta și care ar putea fi soluția…

Nu voi face o introducere lungă, ci voi merge direct la subiect și voi explica de ce majoritatea antreprenorilor și proprietarilor de afaceri nu reușesc fără a avea propria afacere.

SOLICITARE PREZENTARE

Echipa noastră este aici pentru a vă prezenta, în detaliu, soluțiile noastre personalizate. Vă invităm să alegeți opțiunea care vi se potrivește cel mai bine: consultație telefonică, întâlnire online sau întâlnire personală. Suntem pregătiți să vă oferim suportul necesar pentru a explora toate beneficiile sistemelor noastre software.

Cât timp poate funcționa afacerea dvs. fără dumneavoastră?

Este posibil să fiți și dumneavoastră preocupat de faptul dacă afacerea dumneavoastră ar putea funcționa fără dumneavoastră sau cât de bine ar fi dacă ar funcționa fără probleme timp de cel puțin trei săptămâni, astfel încât să puteți merge într-o vacanță relaxantă. Dacă am întreba 1.000 de antreprenori și proprietari de companii, cel mai probabil cea mai comună și dureroasă problemă ar fi că sunt blocați într-un control unilateral, un one man show, o roată a șoarecelui și cine știe cum să numească această stare neplăcută.

Un lucru este sigur, ar fi frumos să ieșim cumva din asta, nu este o coincidență că fiecare antreprenor visează că compania lui poate funcționa fără el într-o zi, apoi la un moment dat în viitorul îndepărtat și că în sfârșit poate petrece odihna lui binemeritată, undeva într-un climat mai cald. Singura întrebare este de ce aceasta este o astfel de problemă, de ce majoritatea antreprenorilor nu ajung la ea nici după 20 de ani? În articolul de astăzi, analizez asta și care ar putea fi soluția…

Nu voi face o introducere lungă, ci voi merge direct la subiect și voi explica de ce majoritatea antreprenorilor și proprietarilor de afaceri nu reușesc fără a avea propria afacere.

MOTIVUL NUMĂRUL 1: NU SUNT POTRIVIȚI PENTRU CONDUCEREA PROPRIEI AFACERI!

Mulți consultanți nu își doresc să vorbească despre eșecurile lor, chiar dacă nu există niciun consultant sau dezvoltator de organizații care să fi avut succes la fiecare proiect. Acest lucru s-a întâmplat și cu unul dintre clienții mei, cu care am întrerupt colaborarea după un an de muncă împreună, pentru că i-am spus că nu îi pot ajuta. Era un antreprenor investitor imobiliar care era un strateg genial și avea o simțire incredibilă pentru a găsi acele breșe de pe piață unde putea obține profituri semnificative și fără concurență. Când am început să lucrăm împreună, am fost impresionat de genialitatea lui, dar după luni de zile, am început să suspectez că ceva nu era în regulă.

Sunt foarte sensibil la atribuirea responsabilității și la a arunca vina în mod constant asupra altora atunci când vine vorba de un lider de companie, deoarece un lider de companie, orice ar spune despre un coleg de lucru, de fapt, face o critică despre propria sa persoană. El a făcut alegerea, l-a angajat și, în principiu, ar trebui să verifice dacă totul este făcut corect. Dacă, totuși, lucrurile sunt făcute în mod constant greșit, atunci există o problemă serioasă, mai ales cu liderul companiei!

Atunci când am început să lucrăm împreună, aceasta nu m-a deranjat, deoarece aveam o situație de plecare pe care doream să o îmbunătățim, dar atunci când am schimbat majoritatea echipei și totuși aceleași probleme au apărut cu toți oamenii, a început să devină suspicios. După aproximativ jumătate de an, a devenit clar că liderul companiei era extrem de responsabilizat și nu putea să lucreze cu oameni, deoarece găsea mereu pe cineva să blameze pentru orice. S-a aflat că el îi învinovățea pe colegii săi pentru lucruri unde clar nu le-a dat anumite informații importante sau le-a dat, dar a trecut o săptămână, el a schimbat o decizie anterioară, dar nu i-a informat pe colegii săi despre aceasta. Cu alte cuvinte, îi punea în permanență în fața unor situații dificile.

În următoarele șase luni, nu am mai lucrat cu el pentru a construi afacerea, ci pentru a rezolva problemele de conducere. Am avut întâlniri săptămânale, am oferit sfaturi și am încercat să-l îndrum spre o mai mare asumare de responsabilitate și colaborare în echipă, dar după un an a trebuit să accept că este un caz fără speranță. Creează haos în propria companie, dar întotdeauna îi acuză pe alții pentru asta. Dacă aș fi continuat să lucrez cu el, următorul țap ispășitor ar fi fost chiar eu!

În ultimii 25 de ani, am lucrat cu peste o mie de clienți, ceea ce a dus la o experiență vastă în ceea ce privește problemele cu care se confruntă un lider de companie și când nu îi pot fi de ajutor, moment în care este mai bine să nu mai accept clienți sau să părăsesc situația într-un mod elegant. La vârful acestei liste se află liderul care își aruncă mereu responsabilitatea în altă parte (așa cum am văzut în exemplul dat), urmat de evitarea conflictelor, liderii care nu îndrăznesc să se confrunte cu proprii lor angajați și nici măcar să îi sancționeze atunci când greșesc!

Se pot face liste mai lungi, dar aceștia sunt cei doi sportivi extremi principali care sunt cel mai puțin potriviți pentru a fi lideri de companii. Mulți ar mai include și tipul de lider care urlă și țipă la angajați, dar din această categorie au reușit să construiască companii serioase și am avut mai mulți clienți care erau astfel de lideri, cu care nu a fost ușor să lucrăm, dar care totuși au avut succes în munca în echipă.

De ce?

Pentru că aceștia sunt capabili să finalizeze munca, să îi facă pe colegii lor să atingă obiectivele stabilite, în timp ce evitanții de conflicte nu sunt!

Cât timp poate funcționa afacerea dvs. fără dumneavoastră?

MOTIV DE NUMĂR 2: TASK-UL A DEPĂȘIT CAPACITATEA DVS.!

În mod fericit, există situații în care un conducător de companie este complet potrivit pentru a conduce afacerea, dar doar pentru o anumită perioadă de timp. Cu patru ani în urmă, am scris un articol de blog despre simptomele care indică faptul că un proprietar de afacere și-a depășit limitele, adică cunoștințele și abilitățile sale nu mai sunt suficiente pentru a conduce și dezvolta afacerea. Nu voi repeta aceleași informații, vă rog să le citiți din nou, ele sunt la fel de actuale și mai ales pentru că, citindu-le, puteți recunoaște ușor dacă propria dvs. afacere a depășit deja limitele.

Când se întâmplă asta?

O dezvoltare a unei afaceri sau a unei companii poate fi împărțită în etape bine definite, iar dezvoltarea până la 50 de angajați implică patru etape de dezvoltare care aduc schimbări majore, precum transformarea unei omizi într-un fluture! Gândiți-vă cât de diferit este să conduceți o afacere în care toți angajații sunt subordonați direct ai dumneavoastră și cât de diferit este atunci când toți subordonații sunt și lideri. Nu este întâmplător că majoritatea proprietarilor de afaceri eșuează în această etapă, este o boală comună a afacerilor astăzi. Am văzut o companie cu un singur om care avea 700 de angajați, iar proprietarul companiei era singurul care conducea, în ciuda existenței unor lideri în companie.

Există momente în care conducătorul unei companii ar fi potrivit pentru a preda conducerea, dar nu există pe cine să o predea, vezi punctul următor!

MOTIVUL NUMĂR. 3: MANAGERII DE MEDIU SUNT PREA SLABI!

Aici putem sta puțin. Mai bine zis, mult. Această problemă provine în mod fundamental din primul și / sau al doilea motiv, dar merită să ne ocupăm separat de aceasta, deoarece aceasta este principala piedică în calea libertății sale. La ce mă refer în mod concret?

Înțelegem deci că vă referiți la situația în care angajați un asistent financiar, pe care mai apoi îl numiți director financiar, dar totuși dvs negociați cu băncile în privința finanțărilor, negociați cu contabilul sau consultantul fiscal în privința fiscalității, iar de la contabil primiți rapoarte privind situația financiară a companiei, lucru care în sine este absurd (la fel ca și a conduce mașina uitându-te doar în retrovizoare).

Aceeași situație este și în cazul când soția dumneavoastră este responsabilă financiară, dar nu are nicio calificare în acest domeniu, maxim un contabil autorizat. Acest lucru nu este suficient pentru sarcinile enumerate mai sus, pentru dezvoltarea unui sistem modern de control, implementarea unui sistem modern de management și analiză a datelor și informațiilor pentru conducători, din care să puteți afla în timp real starea companiei, precum costurile de producție, profitul pe fiecare grup de produse și pe fiecare piață, precum și elaborarea unui plan de afaceri.

Aceeași situație apare atunci când numiți cel mai bun vânzător drept director de vânzări, care, în cel mai bun caz, este potrivit pentru funcția de lider, dar cel mai adesea, din păcate, nu este. Chiar dacă este potrivit, cum ar putea ști ce trebuie să facă un director de vânzări din secolul XXI? Îi veți învăța dumneavoastră? Dacă a existat un sistem bine organizat de vânzări într-o companie multinatională bine organizată, atunci nu este o problemă, dar dacă nu, atunci de unde, pe baza a ce îl veți învăța?

Și ce depinde de asta? Doar atât, dacă venitul mediu al vânzătorilor va fi de 75 000 Euro pe an sau de 375 000 de Euro. Doar atât, dacă, datorită competiției de prețuri, va avea profit la sfârșitul anului, legal sau ilegal! Pentru că acest lucru depinde exclusiv de competența și cunoștințele profesionale ale directorului de vânzări, și de nimic altceva!

Aceeași situație se aplică atunci când cel mai bun lucrător la depozit este numit conducător logistic, care în cel mai bun caz poate gestiona operațiunile destul de bine, dar nu va avea nicio implicare în strategie sau în proiectarea sistemului. Cel mai tipic exemplu este atunci când cel mai bun lucrător din depozit este numit conducător de depozit sau logistic, dar acesta are o mentalitate de muncitor și nu are abilități în managementul de personal sau în strategie!

De ce este o problemă?

Doar costurile logistice, cum ar fi valoarea stocurilor și capitalul blocat, vor fi mult mai mari, iar nivelul serviciului va fi mai slab, deoarece un lider logistic slab în managementul oamenilor nu poate construi o echipă puternică și eficientă, ci face tot ce poate să facă singur. În aceste timpuri dificile, poate crea o astfel de fluctuație încât să paralizeze compania prin lipsa de forță de muncă, iar acest lucru depinde exclusiv de abilitățile și cunoștințele liderului (sau, mai precis, de lipsa acestora).

Întregul sistem logistic nu este capabil să fie reanalizat și recalculat pentru a fi mai eficient, ceea ce poate duce la pierderi semnificative pentru companie, sau cel puțin să împiedice creșterea acesteia în măsura în care ar putea crește.

Aș putea continua cu managerul de producție, managerul de servicii pentru clienți, managerul de marketing. În ultimii 25 de ani am văzut numeroase exemple despre cum o afacere nu poate să se dezvolte mai departe din cauza liderilor extrem de loiali, motivați, dar incompetenți din punct de vedere personal și profesional. Și, în cele din urmă, mereu proprietarul companiei este cel care iese în pierdere, pentru că este nevoit să facă ceea ce acești lideri nu pot face, și pentru o companie de comerț sau producție cu un cifra de afaceri de 3 750 000 Euro, acest lucru este deja un cerc vicios brutal! Este o cale directă către un atac de cord!

MOTIVUL NUMĂR 4: LIPSEȘTE CADRUL ÎN CARE UN BUN LIDER POATE SĂ SE PERFORMEZE!

În unele cazuri, proprietarii de companii angajează lideri extrem de competenți pentru a îndeplini sarcinile, dar noul lider totuși eșuează. Un exemplu bun în acest sens este un fost client al meu, pentru care am angajat un lider de vânzări profesionist și experimentat. Îl cunoșteam de mai devreme, am lucrat împreună, așa că am fost siguri că vom face o alegere bună, dar noul lider nu a reușit să producă rezultate remarcabile la clientul meu.

Care era motivul?

Noul lider a lucrat in mare parte pentru companii multinationale, unde era obisnuit sa existe un plan de afaceri cu obiective clar definite pe care el si echipa sa trebuiau sa le atinga, si erau alocate resurse precise (numar de angajati, costuri salariale, echipamente, investitii, sprijin de marketing, etc.) pentru a le realiza. Planul de afaceri era elaborat cu participarea sa, astfel incat putea prezenta resursele necesare pentru atingerea obiectivelor. Ideea principala este ca avea un cadru stabilit pentru a lucra timp de un an, fara grija ca superiorul sau va veni cu noi cerinte in fiecare luna si va modifica asteptarile in mod constant.

Asa cum se intampla la majoritatea IMM-urilor, nici clientul meu nu avea un plan de afaceri, ceea ce nu ar fi fost o problema in sine, dar clientul meu nu putea sa renunte la controlul total, ceea ce s-a dovedit a fi o problema serioasa. Cand am angajat un nou director de vanzari, acesta a analizat compania si vanzarile, a ascultat asteptarile si a elaborat un plan bun bazat pe acestea pentru a putea atinge obiectivele stabilite. Am discutat planul cu clientul meu si, dupa cateva modificari minore, acesta a fost acceptat si am inceput sa lucrăm împreună.

După cum am menționat anterior, clientul meu nu a putut să renunțe la control și, în ciuda faptului că directorul de vânzări a urmat planul de vânzări punct cu punct, au fost conflicte săptămânale, deoarece clientul meu a dorit să aibă o voce în toate aspectele și a dorit un raport separat despre orice considera că nu merge bine.

Este perfect normal ca o dată pe lună să fie prezentat un raport detaliat de către directorul de vânzări cu privire la progresul planului, precum și o analiză a cauzelor dacă ceva nu merge bine și sugestii de soluționare. Dar când proprietarul companiei sună la telefon la câteva zile interval pentru a întreba:

  • de ce unul dintre vânzători își salută astfel depozitarul? 
  • de ce celălalt vânzător nu a venit la timp dimineața? 
  • de ce s-au vândut doar atât de puține unități dintr-un anumit produs săptămâna aceasta?

Astfel, o parte considerabilă a muncii directorului de vânzări este să explice și să se apere, nu să se concentreze pe munca efectivă.

Desigur, un proprietar de companie poate avea întrebări, și un plan nu se va realiza niciodată exact așa cum este descris, dar atunci când cifrele cheie sunt îndeplinite conform planului, liderul responsabil performează bine conform faptelor, deci ar trebui lăsat în pace, deoarece nu există un lider care să facă totul așa cum ar face proprietarul de companie. El nu este clona proprietarului!

“Din păcate, povestea s-a încheiat prost. După 6 luni, managerul de vânzări a obosit de hărțuirea constantă, s-a ridicat și a părăsit compania. Acest lucru s-a întâmplat acum 10 ani, iar de atunci, proprietarul companiei a “distrus” mai mult de 10 manageri de vânzări!”

CARE ESTE SOLUȚIA?

Vestea proasta este ca aceste probleme nu pot fi rezolvate intr-o singura lovitura eleganta, deoarece fiecare afacere este un sistem complicat. In plus, pentru ca afacerea dvs sa devina o afacere mijlocie adevarata, o afacere care functioneaza fara dvs., trebuie sa stiti exact ce sisteme trebuie implementate (cum ar fi planificarea afacerii, controlul financiar, sistemul de management al afacerii, sistemul de analiza si informare a conducerii, masurarea performantelor angajatilor) si sa dezvoltati o echipa de conducere.

Un lucru este sigur, daca cifra de afaceri anuala a afacerii dvs depaseste 750 000 Euro si numarul angajatilor este de cel putin 15, pentru a face saltul la un nou nivel si pentru a tine pasul cu marimea, dinamica de dezvoltare si oportunitatile din industrie, trebuie sa reconsiderati intregul model de afaceri, sa planificati cu 3 ani in avans modul de construire a organizatiei si a echipei de conducere, si sa puneti in aplicare planul cu o mare expertiza profesionala.

Rasplata? In sfarsit, va puteti elibera de controlul unipersonal si de rutina zilnica. Daca este necesar, afacerea dvs poate functiona si se dezvolta luni de zile fara implicarea dvs, astfel incat sa aveti suficient timp pentru familia dvs sau chiar sa puneti in aplicare noi idei de afaceri

Pentru a descoperi mai multe despre cum Dyntell ERP și Dyntell BI te pot ajuta să îți transformi afacerea într-un sistem eficient și autonom, te invităm să explorezi soluțiile noastre. Ai nevoie de un partener tehnologic care să îți sprijine dezvoltarea? Noi suntem aici pentru tine!

Solicită o demonstrație gratuită a soluțiilor Dyntell Software

Echipa noastră este pregătită să vă prezinte în detaliu soluțiile software personalizate, adaptate nevoilor dvs. Vă oferim opțiunea de a alege între o consultație telefonică, o întâlnire online sau o discuție față în față, pentru a explora împreună beneficiile complete ale sistemelor noastre.

De peste 18 ani, Dyntell Software este un partener de încredere pentru companiile din România, oferind soluții software adaptate pieței locale. Portofoliul nostru cuprinde o gamă completă de aplicații, de la sisteme ERP integrate la soluții avansate de Business Intelligence.

Dyntell BI se remarcă prin flexibilitate și personalizare, integrându-se fără probleme cu orice ERP existent, oferind vizualizări intuitive și rapoarte detaliate care vă permit să înțelegeți mai bine afacerea și să luați decizii strategice. În plus, soluțiile noastre includ module specializate pentru eFactura, eTransport și SAF-T, asigurând conformitatea cu legislația și simplificând procesele contabile.

Alte știri